Till startsida

PIL-rapporter

Rapporter från avslutade utvecklingsprojekt inom PIL:s verksamhet finns i PIL:s rapportserie, som startade 2011.

PIL-rapporterna publiceras:

Publicerade PIL-rapporter

År 2014

Wahlandt, A. (2014). Att skriva är att delta i en dialog. Ett högskolepedagogiskt utvecklingsprojekt vid Göteborgs universitet. PIL-rapport 2014:01

År 2013

Carlsson, N. (2013). Formativ kursutvärdering. Ett högskolepedagogiskt utvecklingsprojekt vid Göteborgs universitet. PIL-rapport 2013:05

Ryegård, Å. (2013). Inventering av pedagogiska karriärvägar på Sveriges högskolor och universitet. PIL-rapport 2013:04

Maack, K., Lilja, P., von Feilitzen, M. (2013). Nätbaserad kurs med flexibel fördjupning. PIL-rapport 2013:03

Abelin, Å., Behrns, I., von Feilitzen, M., Laakso, K. (2013). Att använda personbaserade inspelningar i interaktivt lärande. Juridiska, etiska och tekniska avvägningar. PIL-rapport 2013:02

Avril, C., Ehrling, S. (2013). Att samarbeta pedagogiskt över språkgränserna. Utarbetande av SPL-gemensam fördjupningskurs (15 hp), litterär inriktning, genus. PIL-rapport 2013:01

År 2012

Aldrin, V. (2012). Kursguiden som instruktion och styrdokument. Konstruktioner och bruk av kursguider vid Göteborgs universitet. PIL-rapport 2012:04

Asplind, B., Löfdahl, M. (2012). 1/3-modellen - interaktivt lärande i musikteori. PIL-rapport 2012:03

Johansson, P., Norman, M., Fogelberg, K., Petersson, B. (2012). Kursvärderingar och konstruktiv länkning. En vägledning för utformning av kursvärderingar post-Bologna. PIL-rapport 2012:02.

Klingberg, J., Magnusson, J. (2012). Affärssystemsbaserade företagsspel - som integrerande moment av kurser på ekonom- och logistikprogrammen. PIL-rapport 2012:01.

År 2011

Johansson, P., Landqvist, H., Olsson, M., Dragemark Oscarson, A., Pettersson, T. (2011). Didaktiska fördjupningskurser för universitetslärare inom och utom lärarutbildningen. PIL-rapport 2011:06.

Bjarsch, C., Hessman, E., Pettersson, K. (2011). Söka & värdera. Nätbaserad introduktion till informationssökning och informationshantering. PIL-rapport 2011:05.

Lundin, J., Nordström, L., Svanberg, P., Svensson, L. (2011). NUDEL - Nätburen undervisning, distanspedagogik och e-lärande. Rapport delprojekt 1. PIL-rapport 2011:04.

Pareto, L. & Leric, Z. (2011). Alternativa undervisningsformer vid Göteborgs universitet. PIL-rapport 2011:03.
Leric, Z. & Pareto, L. (2011). Utmaningar vid användning av alternativa undervisningsformer – en kartläggning av ramfaktorer. PIL-rapport 2011:02.
Lundin, J. & Sunnerstam, M. (2011).Implementering av GUL. PIL-rapport 2011:01.

Läs mer om PIL:s projekt
 

Utvärderingar av PIL:s kurser

Externa utvärderingar av PIL:s högskolepedagogiska kurser

Rapporter från uppdrag mm

Digital salsskrivning - en pilotstudie på Handels våren 2014Gemensam infrastruktur för utbildning som bygger på blended learning (2014)

Föreläsning i medieströmmen (2012)

Snabbval

Kontaktinformation

Pedagogisk utveckling och interaktivt lärande (PIL)

Box 300, 405 30 Göteborg

Besöksadress:
Pedagogen Hus A, Västra Hamngatan 25, Plan 1

Telefon:
031-786 0000 (vx)

Till sidans topp

© Göteborgs universitet, Box 100, 405 30 Göteborg
Tel. 031-786 0000, Kontakta oss

Om webbplatsen | Karta